Thursday, November 29, 2012

MAJLIS YANG SIMPEL DAN SAVE BUDGET :)

SALAM..

Hari ni tiba2 nak kongsi dgn sahabat semua tntang persediaan majlis pertunangan saya yg sangat simpel dan tak perlu keluarkan bajet yang banyak...mmg majlis pertunangan ni sesuatu yg istimewa, tapi x semestinya perlu keluarkan duit sampai beribu2 sehingga menyebabkan pembaziran...kat sini, ingin saya kongsikan dgn sahabat semua tentang pakaian dan persiapan2 lain masa majlis pertunangan saya yg berlangsung pada 11.11.12..jom layann..


Ni baju untuk majlis pertunangan saya...beli yg dah siap je..harga dia RM120.00...kalau beli kain dengan tempah mesti lg mahal..baju ni beli kat kedai2 depan Mydin MITC...(x ingat nama kedai..he)


 ni pulak tudung dgn veil...tudung saya jahit sendiri sebab saya nak pakai tudg bulat..harga tudung dlm RM15 satu setengah meter...veil beli dekat kedai kemboja kat kota tinggi..dapat dlm harga RM30.00


haa..yg crown lekap tu pun beli sendiri jugak..beli kat plaza kota, kota tinggi..dpt harga RM29.00..saje beli sndiri supaya adik2 yg lain dpat guna n nak jadikan kenangan..hehe


make up yg nampak natural ni ambik mak andam..kawan kakak saya..hrganye RM180...suka sgt kakak ni make up sbb tak tebal n nampak natural je..lg pun kakak ni cikgu jugak..sng nak kompromi..


haaa..yg ni saya suka...nampak x bunga tangan tu..yg tu abg ipar saya yg buatkan..x yah kuar bdget langsung..sbb pakai lebihan bunga gubahan hantaran..kain net tu pun same gak..haha


ni la pelamin majlis pertunangan saya..hehe...x yah kuar bdget langsung...


ni pulak brg2 hantaran untuk pihak lelaki..kos nak wat gubahan hantaran ni x sampai RM100...gubahannya along saya yang buatkan...bungan2 ni beli kat Cowboy Melaka...dulang2 dgn kain alas pakai angah punya je...


inilah hasilnye..simpel dan save budget...saya hanya membelanjakan kurang dr RM500 untuk majlis pertunangan saya...

p/s : bersederhanalah dalam membuat sesuatu perkara...jgn smpai berlakunya pembaziran..yg penting adalah keberkatan dari Allah S.W.T..insyaAllah :)

No comments: