Tuesday, December 18, 2012

KISAH AKU DAN DIA....

SALAM...

Akhir2 ni aku sering ditanya dgn soalan mcm ni....

"Tunang keje kat mane?"

"Tunang cikgu jugak ke?"

"Dulu satu sekolah ke?"

"Dulu satu universiti ke?"

"Mcm mane boleh kenal?"

huhu..jenuh jugak nak jawab soalan mcm ni...sebb kalau aku jawab satu soalan,mst soalannye akan meleret2 jdnye...pening gak nak jawab...so,aku simpulkan je lah kat sini..

"saya dan tunang saya bukan satu sekolah"

"junior saya yg tolong kenalkan dia dgn saya"

"dia pun bukan satu universiti dgn saya"

"dia pun bukan bidang yg sama dgn saya..dia bidang engineerg dan saya bidang pendidikan"

kesimpulannya, En Tunang saya bukan cikgu..saya pun x pernah kenal langsung dgn dia sblum ni..sbb kitorang dr sekolah yg lain, universiti yg lain, dan bidang yg lain...huhu..yg sama cuma kami tinggal di dalam negeri yg sama iaitu MELAKA..hehe

ape2 pun ajal maut,jodoh pertemuan semua di tangan Allah...tak kira lah kita pernah satu sekolah, satu tempat keje atau tak dgn dia...semuanya Allah dah tetapkan...cuma perlu yakin dgn jodoh yg Allah dah berikan tuk kita :)

No comments: