Monday, May 24, 2010

AIR MATA KU MENITIS LAGI....CORETAN TUK MAMA..


SALAM...

saat ku menulis luahan ini, air mataku sdg menitis hiba..kenapa aku menangis??...aku terlalu rindukan mama ku..aku ingin balik menemaninya setiap masa..aku ingin bersamanya setiap masa..walau sesaat, aku x mahu berpisah dengannya..mama..seorang yang cukup penyayang. kasih sayangnya x dpt ku bandingkan dgn sesiapa pun..sesiapapun x bleh menggantikan tmpat mama..mama seorg yang kelakar..tingkah laku mama seringkali mencuit hati aku dan keluargaku..mama juga seorg yang cukup sensitif..air matanya mudah mengalir jika hatinya dikecilkan..tapi, kenapa ada manusia yg sungguh kejam, jahat, zalim menganaia mama ku..apa salah mama?? mama x pernah ganggu kehidupan orang lain..rutin seharian mama ku berubah..x seperti dulu..aku sering menangis melihat keadaan mama yang cukup derita..

MAMA...yanah nak balik temankan mama..yanah nak uruskan makan minum mama, baba, idah dgn adik kat rumah..kesian kat idah dgn adik..dulu, pagi2 mama akan sentiasa siapkan sarapan untuk baba, along, angah dgn yanah sebelum pergi sekolah..tapi skrg, diorang sume kena buat sendiri..adik kdg2 pergi sekolah tak sarapan..kesian dia..semuanya kerana mama dah tak mampu nak wat sume tu..yanah nak balik ringankan beban baba yang dah banyak berkorban tuk keluarga..kesian baba..

MAMA..yanah harap mama cept sembuh..yanah tak sanggup tgk keadaan mama..mama dah cukup derita..biarla org yang buat mama terima balasan yang setimpal dgn perbuatan dia terhadap keluarga kita..yanah rindukan masakan mama..dah lama yanah tak rasa masakan mama..yanah rindukan mama yang kuat makan..semuanya yanah rindu..mama cpt sembuh ek..


p/s : along dgn angah, sama2 kita doakan mama ek..kesian mama..yanah dah penat menangis pk kan mama..doakan yanah dapat melaka ek..yanah nak duk melaka supaya boleh jaga baba, mama, idah dgn adik :(

4 comments:

'Cikgu Padi' said...

Salam...terbaca entry ini fikiran ku terus kepada mama dirumah...ceritanya hampir sama dan garapan keperibadian mama anda juga hampir sama....sabar ye, allah menduga kita dengan dugaan yang DIA tahu kita mampu hadapi...teruskan berusaha untuk berubat, jangan mengalah...saya doakan keluarga anda kembali seperti sedia kala....

gummybear said...

cikgu padi :

thanks tuk sokongn awk..harp mama kita sama2 cpt sembuh..

Ilyah... said...

Wei..jgn sedih2...berdoa dan berusaha itu paling penting. "Babi" itu memang jahat, x layak di gelar manusia. Syaitan dan iblis adalah kawan si "babi". Doakan agar ALLAH memberikan hikmah di sebalik segala yang berlaku.:-)

gummybear said...

along :
yanah sedih sbb kesian tgk mama..kehidupn mama dah berubh..harap2 mama cpt baik..