Monday, June 28, 2010

AKTIVITI CUTI SEMESTER....

SALAM...

Pejam celik, pejam celik, kejap je dah habis 3 minggu cuti..rasa malas nak melangkahkan kaki ke IP ni..nak duk rumah lame2..best..mcm2 aktiviti boleh buat..

aktiviti semasa cuti sem :

1) Jadi tukang masak yang berkaliber..daripda x tau pegang senduk, skrg dah jadi chef ternama..hehe

2) Driver yang berdisiplin..pukul 7 hantar adik2 pg sekolah, pukul 2 hantar mama pergi keje, pukul 2.30 ambik adik2 kat sekolah..nasib baikla baba boleh drive..hehehe..

3) Tukang bagi kucing makan..pergh!, ni aku x leh bla..makan nak special, ikan rebus gaul dgn nasi..ikan lain x nak..orang lain bagi makan pun x nak..nak aku dgn baba je yg bagi baru nak makan...nasib baik kucing, kalo orang dah lame aku lempau je pinggan tu..huhu

4) Aku jadi raja segala remort control tv..hua3...bila aku dah balik, biasala tv sume aku yang punya..lagi2 tgh musim bola kan..hahahaha

5) Jadi cikgu yang sangat garang...penat hari2 nak kene membebel je suruh adik2 belajar..x ckp, x belajar..huhu..

6) Makan durian banyak2..nyam3..

tula dia aktiviti aku kat rumah...walaupun penat, tapi aku seronok duduk kat rumah...hilang semua tekanan..ape2 hal family first..

p/s : suka dpt ringankan beban mama dgn baba..walaupun kadg2 merungut gak..tapi happy tgk mereka dpt rileks..yg penting cuti ni dah dpt rasa masakan mama setelah nak dekat setahun x dpt rasa...Alhamdulillah :)

No comments: