Wednesday, June 30, 2010

HORMAT ORANG LAIN SBLM NAK ORANG HORMAT KITA...


SALAM...

Dah lama sebenrnye aku nak tulis entry ni..tapi idea x dtg.tp bila pagi2 buta ni, idea berlmbak2 la plak..so, time ni la aku nak update blog aku ni..alkisahnye mcm ni..ada sorng minah ni duk letak status kat dlm fb dia "kenapa org skrg xde adab??"..aku kenal giler dgn minah ni..tapi xperlula aku nk bg tau nama dia..cukupla aku gelarkn dia dgn "minah" jer..

kat sini aku nak bg tau jwpnnye..sebab ko sndiri xde adab..ko sndiri x reti nak jaga adab ko dgn org lain, macm mana org lain nk beradab dgn ko? perangai ko wat org sakit hati dgn ko. so skrag bila org wat hal sikit dgn ko mula la nak gelabah..mengadu sana sini..org dah malas nk layan. orang lagi menyampah adalah..peringatan aku tuk ko HORMATLAH ORANG LAIN SEBELUM KO NAK ORANG HORMAT DAN BERADAB DGN KO yer...

p/s : manusia ni lemah, kdg2 ada jugak sifat pendndam..x banyk pun sikit..kdg2 terpk nak balas balik ape yg dia dah wat dulu..tp x la sekejam macm dia wat..cuma satu, bila rasa nak balas cpt2 la istighfar..InsyaAllah perasaan tu akan hilang :)

No comments: