Tuesday, April 12, 2011

MAMA.....PERGIMU UNTUK SELAMANYA....

SALAM...

Bertarikh 9 April 2011, tepat jam 6.20 am..aku kehilangan mama yang paling aku sayang untuk selama-lamanya..hilang sudah tempat untuk mengadu..hilang sudah tempat aku bermanja..hilang sudah insan yang telah mengandungkan aku selama 9 bulan..hilang sudah insan yang telah melahirkan dan membesarkan aku....

mama..hilang sudah derita yang mama tanggung selama bertahun2...pergimu dalam tenang..wajahmu terukir senyuman tatkala aku mengucup dan memandikan jenazahmu...mama..yanah tidak sempat jumpa dgn mama tuk kali yg terakhir..mama pergi tak meninggalkan sebarang pesan..hanya sekujur tubuh yang kaku yang sempat yanah lihat..mama..tidurlah mama..tidurla dgn lena..damailah mama di sana..

yanah rindu sgt2 dgn mama....al-fatehah..

3 comments:

Coffezzarella Beep said...

Assalamualaikum..
Yana, semoga kamu terus tabah..
Hilangnye wanita yg mengandungkan kite tu terlalu perit buat kte..
Die la insan segalanye buat kite...
Bib ingat lagi Yana dtg ziarah time Bib kehilangan Mak Bib..
Bib mnta maaf sbb tak dapat ziarah Mak Yana...
Semoga terus tabah kawan ku...
Al-Fatihah..

Harizzamzuri said...

takziah. sedekahkan Fatihah untuk arwah. semoga ditempatkan di kalangan orang yang beriman.

gummybear said...

bib : thanks bib..memg perit sgt2 bila kehilangan ibu tercinta..terasa dunia ni kosong tanpanya...insyaAllah aku akan terus tabah hadapi semua ni..

hariz : thanks hariz...aku pun mendoakan semoga mak ko cepat sembuh..jaga la dia dgn baik semntara masih ada...