Saturday, January 7, 2012

SABAR SEBAHAGIAN DRPD IMAN....

salam...


tahun 2012 ni adalah tahun yg sgt mncabar bg diri aku dan sngt menguji kesabaran...tahun ni ramai betul kawan2 aku yg akan mendirikan rumah tangga..termasukla housemate aku...kdg2 aku rase tertekan sgt dgn sume ni...ada jugak yg dah dpt anak tahun ni...sumenye sgt memberikn tekanan tuk aku...org akan sibuk bertanya "kau bila lg??? " tu je jela soalan yg selalu org tnya kat org bujang mcm aku ni....kdg2 mmg aku rase x sbr..tp aku perlu yakin dengan ketentuanNya...hanya Dia yg berhak menentukan baik dan buruk untuk diri aku..kalo difikirkan,ramai lagi yang belum berkahwin...msti dugaan diorg lagi hebat dr aku...bnyk lg bnda yg aku perlu kejar dlm hidup aku selain mendirikan rumah tangga...aku perlu yakin dgn qada' dan qadarNye...insyaALLAH,jodoh untuk aku telah ditentukan...cuma cepat atau lambat jer..aku perlu sabar menunggu kerana SABAR ITU ADALAH SEBAHAGIAN DARIPA IMAN.... :)


P/S : bak kata along aku ni muda lg...rileksla,baru 25 tahun..enjoy masa bujang kita ni dengan penuhkan amal ibadah :)

2 comments:

ILYAH said...

first : setiap manusia Allah telah tentukan jodohnya...lambat dan cepat adalah ketentuannya....orang lain memang suka bertanya, jadi biarlah mereka bertanya...kerana mulut manusia memang x leh nk jahit...:-)

second : ko salah eja daripa = daripada

gummybear said...

salah eja ek?? hehe...
betul2..mulut org x leh tutp mcm mulut jmban kan..huhu...