Wednesday, February 8, 2012

1 TAHUN SUDAH....

SALAM...


Alhamdulillah, tanggal 7 Februari 2012 genap setahun sudah panggilan cikgu untuk aku...bersyukur sgt sebab sepanjang aku jadi cikgu ni banyak pengalaman yg aku dapat..seronok rasenye jadi cikgu ni..ajar pulak budak2 prasekolah..mcm2 kerenah yg ada..


mmg masa awl2 dulu, aku tak suka jd cikgu..lg2 prasekolah..aku nak jd cikgu math..bg aku cikgu pra xde kelas..org kata sekolah "makan-makan" jer..tambahn pulak aku jer yg masuk maktab..kakak2 aku yg lain sumenye masuk universiti...tp atas kehendak baba dgn arwah mama, aku ikutkan jugak..sebb aku tau kata2 ibu dgn ayah ni selalunye betul,tambah2 lagi diiringi dgn doa dan restu..


semakin lame aku belajar,semakin aku minat dan tak sabar jd cikgu prasekolah..sehinggakan aku x sabar nak ada anak murid sendiri..bila dah ada,fuhhhh..semangat..tak terlayan..huhu..baba pun selalu ckp yg perwatakan aku ni kdg2 mmg mcm budak pra..hehe..


sekarang,dah genap setahun aku menjadi guru prasekolah..aku bangga jadi guru prasekolah..bila org tnya,aku tak segan silu nak cakp yg aku adalah seorang GURU PRASEKOLAH...sebb aku tau daripada prasekolah la kanak-kanak mula mengenal segalanya...


walaupun aku dah jadi cikgu, tp masih ada lagi cita-cita aku yg belum tercapai..cita2 aku dr aku kat maktab..aku nak jad seorang pensyarah dalam bidang pendidikan awal kanak-kanak..aku akan pastikan cita-cita aku tercapai...insyaAllah..


semoga Allah permudahkan segalanya untuk aku..aminn...:)

No comments: