Wednesday, June 24, 2009

ALAHAI RUMAH SEWA.....

semalam aku g tgk rumah sewa aku...aku g empat org..punyalah payah masing2 nk ingat jalan..maklumlah baru nak masuk 1st time g naik kete, manelah ingat..mula2 dulu g naik komuter lepas tu ambik teksi..memglah senang sampai..

sampai2 jer dah kene tunggu tuan rumah tu sampai sejam..hangin satu badan..bila tuan rumah tu sampai, dia terus ajak g tgk rumah sewa tu..aku punyala semangat giler..bila masuk2 jer, hancur lebur semangat aku..dengan xde kipasnye, paip bocor lagi...tp xperla nak hidup kenela susah2 dulu..nak senang kawin dengan anak dato'..he3..alamatnyer kenela aku mengangkut kipas dari rumah aku tu..xkisah la kipas jenis aper pun..yg penting kuar angin..

Tadi aku dgn member2 g basuh rumah tu..pagi2 dah gerak..mak member aku bawak kan..aku rasa dah mcm cleaner..siap bawak penyapu, mop,penyodok, baldi , dengan kain buruk..memg betul2 macm cleaner..hu3..sampai jer terus menyapu, mop, lap tingkap dgn basuh toilet..mula2 lantai kat toilet tu tersumbat, aku godok2 dgn batang mop terus ok..ntah ape yg aku godok pun x tau la..lepas tu lepak2 jap kat ruang tengah..duk merancang nak letak tu kat mane, nak letak ni kat mane, nak tido kat mane..semangt rumah barula katakan..nasib bek la peti ais tu mahal, kalo murah dah lame aku angkut sekali..hu3..tapi ape2 hal pun rumah tu kene baca kan Yassin dulu..rumah tu kira kitorangla 1st penghuninya..tapi x semestinya kitorang 1st penghuni, mest dah ada "penghuni2" yg lain kan..tu sebab kene halau dulu..hihihihi..

Lepas jadi cleaner, kitorg g borong brg kering kat TESCO..besar gler tesco dia..siapla,lepas ni dah ada tempat nk lepak..he3..aku dgn budk2 ni g borong maggie, biskut, milo, sos, kicap n beras..penting tu..habisla jugak 30 ringgit sorang..hu3..dah habis borong, g hantar balik kat rumah sewa tu..sampai jer kat depan pintu dah bau jiran punya masakan..fuh, dah la tgh lapor memg berkeroncongla perut aku..aku ckp dgn budak2 ni, kita nant bau beras je la, x pun bau maggie jer...hu3

ape2 hal pun, SELAMAT MENJALANI PRAKTIKUM KEPADA STUDENT PISMP IPG SEM 6..hu3

1 comment:

Ilyah.... said...

ko x ingat jalan...jage ko..aku tinggalkan ko kat tepi jalan..