Wednesday, July 15, 2009

SIHIR...kenapa manusia ini terlalu kejam??

pernah tgk citer Puaka Niang Rapik, Keliwon, Kekasihku Seru? semuanya berkisarkan tentang syaitan, sihir, jin, dan hantu..korang percaya tak sumer ni? aku yakin ada yang percaya dan ada yang tak percaya...kalo dah alami sendiri barula boleh percaya..kalo setakat dengar dari mulut org, aku yakin ramai yang 50,50..

sihir, satu perbuatan yang bagi aku tersangatla kejam..sihir ni berlaku bila makhluk yang dipanggil khalifah Allah di muka bumi, yang mempunyai akal fikiran dan yang boleh berfikir menggunakan makhluk yang telah menghasutkan manusia ke jalan kesesatan (Syaitan) untuk mengenakan manusia yang tidak berdosa dengan pelbagai cara yang penting KEJAM!!!

kenapa manusia ini sering mengamalkan sihir? sebab DENGKI DENGAN KEBOLEHAN, KESENANGAN DAN KELEBIHAN ORANG LAIN...yeah, that's why la manusia ini mengamalkan sihir..

aku ada seorang sahabat yang telah dikenakan sihir oleh saudaranya sendiri..aku telah melihat dengan mata kepalaku sendiri..aku sendiri yang telah bacakan yassin untuk keluarganya..aku sendiri telah melihat bagaimana mak dan adiknya dirasuk sehingga membuatkan badan mereka terasa lemah..semasa adiknya di rasuk, ayahnya telah melaungkan azan dan syaitan yang telah merasuk ke dalam badan adiknya tidak tahan dan telah mengaku ia dihantar oleh seseorang..yang menyedihkan, yang menghantar syaitan tersebut adalah saudaranya sendiri..SUBHANALLAH...

ini lah manusia, disebabkan IRI HATI, DENGKI, sanggup menganiaya keluarga mereka sendiri..

semoga keluargaku sentiasa dilindungi Allah...

2 comments:

Ilyah.... said...

Macam tau je sape...jeng..jeng..jeng...

nor ilyani said...

pun mcm tau jer..tp tu bukan sihir..sihir berlaku tanpa melalui ilmu itam.yang berlaku kat "kwn" ko tu rsnya mcm gangguan..biasalah manusia tak pernah puas dgn apa yg ade..