Friday, March 26, 2010

BILA BABA (MY DAD) JADI CHEF..HUHU


SALAM..

Sejak mama x sihat sangat, baba aku rajin plak wat keje2 kat dapur..basuh pinggan, kemas dapur, goreng mee..baru2 ni mama cakap baba dah pandai masak lauk asam pedas..mama ckp baba masak sedap..huhu..memang aku x nafikan..memang sedap bila baba masak..masa aku balik cuti, baba gorengkan mee untuk aku adik beradik..berpinggan2 aku tambah..huhu..ada satu hari tu masa cuti jugak, niat aku lepas solat maghrib aku nak kemas dapur..tengok2 baba dah kemas dulu..aku pun terkejutla..ckp kat mama "ma, baba basuh pinggan"..mama cakap "kenapa pelik plak? masa korang xde, baba la yang basuh"..huhu..wa baba, yanah respect la kat baba..ni yang buatkan yanah jadi lagi malas..hehehe..

p/s : harap2 mama cpt sembuh..yanah sentiasa rindu nak makan masakan mama yang sedap tu..thanks tuk baba sebab sentiasa mengambil berat tentang keluarga kita..walaupun banyak ujian yang Allah turunkan untuk keluarga kita..I LOVE U MAMA, I LOVE U BABA... :)

8 comments:

Ilyah... said...

So touching this entry......I love u mom and dad...:-)

gummybear said...

along :

huhu..i luv u all :)

nor ilyani said...

i luv u all??termasuk angah tak??hehehe..baba dh pndi wat agar2..doakan semuanye pulih seperti biase k..
miss n lot of love to all my family..
tu sbb setiap kali balik, masing2 malas nak balik..semalam baba ckp, pasni saper balik lewat, baba hambat..ni sume yana punye pasal..takut drive waktu malam..dush...

gummybear said...

angah :

hahaha..padan muka korang sume...
yanah la punca segala masalah...wakakaka

'Cikgu Padi' said...

saba..ujian yang diberikan menunjukkan DIA sayang dan kasih pada kita...ia sebagai peringatan mahupun penyuci dosa2 kecil..pape pon yakin lah allah menduga kita dengan dugaan yang kita mampu hadapi..DIA maha mengetahui...saya mendoakan bonda anda cepat sembuh...

gummybear said...

cikgu padi:
thanks untuk pesanan awak..harap2 mama saya cepat sembuh..amin..

Ilyah... said...

Betul..betul..betul... Yanah memang mcm tu. Dia yg takut blk mlm, dengan kita2 kene blk awal. Tp ade aku kisah. Dia ada kete sendiri, dia je lah kene balik awal. x kira, nak balik petang jugak....

nor ilyani said...

jom long..kite boikot yana..hidup along!!