Thursday, March 4, 2010

BERPISAH LAGI....

SALAM..

Apa perasaan seorang isteri yang baru berkahwin terpaksa berpisah jauh dengan suami tercinta?? Situasi ini dialami sendiri oleh angah aku yang baru jer berkahwin bulan 12 tahun lepas..baru2 ni suami dia dapat penempatan kerja di Sarawak..jauhnyer..kesian diorang..dah la angah aku mengajar dekat JB, suami dia pulak kat Sarawak..hari tu dia telefon dengar suara mcm baru lepas nangis..angah ckp "masin mulut ko yanah, abg ngah dapat kat Sarawak"..tau x nape angah ckp mulut aku masin, sebab ari tu aku saje je sakat diorang ckp "ntah2 abg ngah dpt kat Sarawak"..tup2, betul2 dpt kat sane..

Sebenarnye aku pun takut jugak bila pk kan Sabah dengan Sarawak ni..hujung tahun ni aku habis belajar..lepas tu posting..takut sgt kalo dpt pedalaman kat sana..semalam call mama, mama dgr berita ckp "guru baru yang ditempatkan di pedalaman akan dibenarkan berpindah selepas 3 tahun"..lagi haru biru dibuatnya..harap2 la tak..

p/s : angah, banyakkan bersabar..mst ada hikmah abg ngah dpt sana..nant nak g sane ajak yanah sekali ek..hehehe :)

4 comments:

'Cikgu Padi' said...

emmm....biase la tu...ikut kn ati mmg tak sanggup tapi kalau dah tanggungjawab, turutkn je la....

gummybear said...

cikgu padi :
betul2..nak tak nak kene terima jugak..

nor ilyani said...

angah rase2 ko pun dpt posting sarawak..tu sebab kitorang kena g sane dulu..jgn riso, kalo ko dpt sarawak, angh try adjust ko dpt miri yer..jgn takut tau..hahaha

gummybear said...

angah:
kuang asam punya kakak..
nak pegi, pegi la sorang2..huhu