Friday, November 13, 2009

2012..Bukanlah Tentang Kiamat..



Semalam aku g tgk wayang dgn member2 yg lain..pergi tgk citer 2012 yg baru jer keluar semalam..nak ulas sikit pasal citer ni..citer ni memang best. memang nampak real..ada babak kelakar, sedih, serius, simpati dan banyak lagi..yg tak tahan member aku siap menangis tgk citer ni..so touching..huhu..

bnyak orang ckp citer ni tentang kiamat pada tahun 2012 di mana dunia akan musnah..seperti yg kita tahu, kiamat adalah penghujung segala kehidupan..tak ada lagi kehidupan di muka bumi ni.kita hanya akan dibangkitkan semula di padang Mashar.. tapi citer ni pelik sikitla..ada jugak orang yang terselamat dan meneruskan kehidupan..bukanlah kiamat namanya..mat saleh kan, biasalah..

citer ni aku tgk jugak ada dimasukkan tntang sirah Bahtera Nabi Nuh..dalam citer ni diorang cipta beberapa bahtera yang besar dan kebal untuk menyelamatkan orang2 kenamaan dan kaya dari seluruh dunia..tapi Sirah Nabi Nuh menyelamatkan orang2 yg beriman dan bertaqwa kepada Allah S.W.T..Manakala yg kafir akan tenggelam menerima azab Allah..pandai betul mat saleh ni putar belitkan cerita ek..ish3x

ape2 hal pun korang tgkla sndiri citer ni ek..ni pandangan aku jer bila tgk citer ni..

p/s : bg yg student, jgn lupa bwak student kad ek..nanti dpt murah.. :)

8 comments:

ZihNuN FaTiN said...

Biasalah mat saleh..dulu cite Independence Day pn dia putarbelitkan..org kafir mmg tahu sirah2 n sejarah Islam..mereka tu sentiasa mengkaji dan mencari cara untuk jatuhkan umat Islam..kita je masih tak sedar lagi sekarang..sebab tu bala sana sini timbul..

bellar0ssa said...

hmm cm menarik je ni yanah...agak2 bil msuk india ek.haha.

gummybear said...

zihnun fatin :

betul2..saya setuju,,
mat saleh memg pndai putar belit kan sejarah..
bila dah dtg kiamat nant baru diorang tahu langit ni tinggi ke rendah..ish3x

gummybear said...

bellarossa :

alamak intan, lupa lak nak tnya ari tu bila masuk india..hehehe

seventyeight said...

aku pun dh li8 ceta ne..best jua lh tp nya sorg Islam pun nada msuk ia pnya kapal,sgla sami n urg2 mat saleh msuk kapal 2. p yg pnting dlm ceta ne durg nada buat masjid n kaabah hncur.maybe mrk tkut bala kn dtg f mrk buat mcm 2^_^

Ilyah... said...

Huhuhuh...gi tgk 2012 x ajak pun...huhuhuhu

gummybear said...

SEVENTYEIGHT :

Islam agama yg suci..nampak sgt diorang takut untuk memperkotak katikkan agama Islam..takut mcm2 bala yg dtg..

gummybear said...

along :

eleh, along kalo yanah ajak mana pernah nk pergi..huhu