Friday, November 6, 2009

FAMILY FIRST....YEYE BALIK KAMPUNG!!!





SALAM..

Bestnye, minggu ni dpt balik kampung..dah 3 minggu x balik..nak jumpa mama,baba, along, angah, idah dengan adik..rindu kat diorang sangat2..lagi pun minggu depan nak final exm, kene minta restu mama dgn baba..tula yg selalu aku wat kalo nak exm..balik rumah nanti dah tak boleh bangun lambat, tepat 6.30 pagi baba akan jlnkan tanggungjwbnye "along bangun, yani bangun, yanah bangun, idah bangun, adik bangun"..sorang2 nama ank dia baba sebut..hu3..kalo pukul 7 tak bangun, siapla frekuensi suara akn jadi tinggi..masa tu la masing2 kelam kabut bangun..haha..tapi selalunya yg paling liat nk bangun, aku la..org lain semua dah bgn, aku kat ats katil lagi..dah kene sergah dgn kakak2 aku, baru bangun..bangun sebab terkejut..along la yg selalu wat macm tu..ish3..

lepas tu tepat 7.15 mesti semua ada tuk sarapan..kalo tak de, msti kene panggil gak..sorang pun x leh miss sarapan..bila ada kakak2 aku kat rumah, diorangla yg siapkan..aku tgk jer..hehe..lepas sarpan, jalankan rutin masing2..kemas rumah, basuh baju, sidai baju..ha, yg ni baru tugas2 aku..aku kemas kat ruang depan, along kemas kat ruang dapur..angah?? angah ikut suka dia nk kemas mana2 pun..kdg2 tugas dia basuh dgn sidai baju..idah dgn adik akan tlg baba siapkan dapur..mama jadi mem..puan besar..hehe..

bila petang, lepas asar semua kene bangun..tak boleh tido, tak boleh tgk tv..masing2 kene jalankan rutin masing2..kalo dulu, lagila lepas asar semua kene ada kat luar rumah, tak leh ada kat dalam rumah..kitorang kira riadah la..bersihkan laman, wat ape yg patut..hu3...

malam barula boleh tgk tv..tu pun stat pukul 8..baba memg pantang maghrib2 buka tv..tdo tak boleh lewat..tu la dia rutin2 yang aku dgn adik beradik aku kene wat bila ada kat rumah..mcm tentera kan?? tapi kitorang semua enjoy..memglah kadang2 merungut gak dgn peraturan2 yg baba dgn mama wat..tapi, tu semua tuk kebaikan aku dgn adik beradik aku..kalo x, memang kitorang x kan jadi orang..lagi2 aku yg memg terkenal dgn sifat degilnya..hahaha..

P/s : MAMA, BABA...nantikan kepulangan anak mu ini... :)

6 comments:

zaiMi said...

wah bestnye balik kg.. aku pn nk balik kg gk.. dh dekat 3 bln xbalik.. huhu

bellar0ssa said...

intan dah lame xblik msia.rendunye mama,ayah ngn family~ =( slmt pulaang...jln elok2 ye~

gummybear said...

zaimi :

awat lame x balik??
huhu

gummybear said...

bellarossa :

siannye intan..
mesti rindu gila dah lame x jumpa family kan??
sabar ek intan..

nor ilyani said...

aku mcm konpius jer..bukan pas sarapan ko tido dulu baru kemas umah...ermmm..konpius ni..long, komen sket..

gummybear said...

angah :

hehehe...jgn la pecah lubg..x leh simpan rhsialah angah ni..huhu