Monday, January 11, 2010

KETUA OPSYEN...



SALAM..
sem ni awal2 sem jer dah ada hamba2 Allah ni kenekan aku..kelas aku kalo nak lantik ketua msti melalui undi. kitorang akan tulis nama orang yang kitorang suka dan layak tuk jadi ketua dan ahli2 majlis tertinggi kat dlm kertas kosong..lepas tu kutip dan kira..satu kertas mesti senaraikan 4 orang calon..sem lepas aku jadi s/u, so aku dgn sorg member aku ni kenela kira. aku tukang bukak kertas.. mula2 bukak aku rasa selamat sebab nama aku satu pun tak tercalon. sekali bukak punya bukak, punya terkejut beruk la aku, last2 sume nye nama aku..dalam satu kertas tu empat2 ada nama aku. adalah dalam 6 org yang wat mcm tu..ceh..aku tau sapa yg wat tu..huhu..

aku tanya diorang knapa wat mcm tu? alasan yg paling tak munasabah dan yg paling tak relevan.."kat dalam kelas tu semua lelaki dah pernah jadi ketua, tinggal sorang je lelaki yg tak pernah jadi ketua lagi, ko la yanau"...memang senget sesenget sengetnye korang ni ek..huhuhu..ada ke patut kata aku lelaki..aku perempuan sejati tau..lembut dan ayu gitu..hehehe


takpe, aku anggap ni semua pengalaman..bila lagi nak belajar jadi ketua kan..aku memg dah lame tinggalkan dunia ketua ni sejak kes2 yang berlaku masa zmn sekolah dulu..sekarang aku nak try menapak balik..harap dapat kerjasama dan tunjuk ajar dari orang2 yg mencalonkan nama aku tu yer...huhu

p/s : hari 1st jadi ketua dah kene buli..rase nak nangis pun ada.. :)

5 comments:

Ilyah... said...

hahahahahaha...padan muka....:-) Ketualah sangat ko...huhuhuhu

Harizzamzuri said...

kah kah kah.. baru je jadi ketua ngan SU da bising.. aku da penah jadi bendahari, ketua dan skrg penolong kauu. rileks jer. tanggungjawab memang banyak. tu pasal lelaki yang sesuai macam kau(opsss.. lelaki ke?) layak jadi ketua...

gummybear said...

hariz :
aku pun dah pernah jadi semua tu..
ha, dah tau lelaki yg sesuai awat g lantik aku?? ish3x..

gummybear said...

along :
ketua yg berkaliber tau..huhuhu

Ilyah... said...

Habislah kelas ko, bila ko jd ketua...jgn jd mcm HITLER sudah...hahahahahahah