Tuesday, January 19, 2010

NASI DAGANG VS TELUR MASIN


SALAM..

Semalam aku pergi pasar malam kat Kerinci..tiba2 perut ni rasa mcm nak makan nasi dagang..aku pun pergilah kat satu gerai ni..aku mintak lah nasi dagang..dalam kepala otak aku pk, mgkin lauk tuk nasi dagang memg dah ditetapkan sebab aku tak tau sgt nasi dagang ni makan dengan lauk ape..tiba2 bila aku mintak "kak nak nasi dagang satu", kakak tu tanya aku "nak lauk ape dik?"..aku terus terkedu, tak tau nak ckp ape..aku pun main belasah je la mintak ape yg patut..mintak lauk kuah kari dengan TELUR MASIN..kakak tu pun tercengang tengok aku..mungkin dlm kepala otak dia pk, "ape hal la budak ni, sejak bila plak nasi dagang makan dengan telur masin"..huhu..aku pun buat muka selamba dek jer.. bila dah beli, aku tanya la sorang member aku budak kelantan..ada ke nasi dagang makan dengan telur masin? dia cakap x pernah dibuat orang..hehehehe

p/s : sedap tau makan nasi dagang dengan telur masin..org pantai timur kene cuba resipi baru ni..huhu :)

2 comments:

Ilyah... said...

Buat malu org melaka je...ade nasi dagang mkn ngan telur asin..kalo daging masak asam blh ko bedal ngan telur asin.....hahahahahaha...haru...

gummybear said...

hehehe..mana la yanah tau..asal sedap, belasah jer..