Tuesday, October 13, 2009

APA KAITAN FACEBOOK DAN ISRAEL??? JOM SIASAT..

31Aug2009 Filed under: Uncategorized

Tepat jam 9 pagi harini..9 ramadhan 1430..seorang sahabat bernama wardah call.. perbualan berlaku hampir 10 minit..lepas tu kami sambung dengan sms..dalam sms tu wardah bercerita tentang topik menarik dalam Al Islam..banyak yang menarik tapi yang paling nak disentuh untuk post kali ini ialah tentang ZUCKERBERG GUNA FACEBOOK UNTUK BUNUH PENDUDUK PALESTIN.. hmm..mula sekali mai nak tunjuk gambar pemilik facebook yang hampir 240juta ahli untuk tahun ini..

ni dia hero facebook kita..mark zuckerberg..ahah..
Apa yang dibicarakan untuk post kali ini ialah setelah ber’sms’ dengan wardah laptop ayah saya terus di’on’kan dan terus nama identiti pemilik facebook dikenalpasti.. hasilnya saya terjumpa satu webforum yang membahaskan tentang “So this is a jewish debate, israelites jews accusing liberal jews of being anti-semites ?” ahah…itulah topic perbincangan mereka..dan sy terpana apabila membaca kesemua ayat yang ada terutamanya ayat ini “What I fail to undertand here is why should any one give a shit what criminals and abominations as this Jews are thinking and assume they have the rigth to impose on every one what to say and how to think.” “Originally Posted by Brigitta:I’d rather be a free paid Zionist whore then a slave to Islam If you suppress the truth it becomes your enemy..if you expose the truth it becomes your weapon”

Kalau ada sesiapa yang nak baca boleh lah klik pada link nih..
http://www.engforum.pravda.ru/showthread.php?p=2915787

bacala jgak al-islam edisi september….yerr..

Dalam Al-Islam edisi september 2009 mukasurat 78 pun ada tentang facebook ni..tapi dari hasil pencarian saya di internet dan al-Islam,apa yang dapat saya perkatakan ialah kepada semua pemuda pemudi islam yang menggunakan facebook sebagai tempat berfoya-foya dengan kawan-kawan yang pelbagai rupa dan warna kulit ini, marilah kita sama-sama mencari Siapa pemilik face book? Siapa Zuckerberg? Apa kaitan Zuckerberg dengan ISRAEL?? dan bagaimana facebook mendapat untung???

Ingin saya umumkan disini sedikit maklumat yang saya ada,Zuckerberg ialah keturunan yahudi,genius komputer yang berjaya mencipta pelbagai perisisan komputer, pelajar universiti harvard dan antara jutawan termuda.Sepanjang di universiti harvard, Zuckerberg sangat aktif menjadi anggota Alpha Epsilon Pi(AEPi) yang merupakan pertubuhan persaudaraan Mahasiswa Yahudi yang kuat di Amerika Syarikat dan Kanada. Kaitannya dengan Israel ialah apabila ia dikatakan satu satunya pertubuhan persaudaraan di israel.Asas pertubuhannya ialah membina semangat kepimpinan dalam kalangan mahasiswa Yahudi sekali gus menjadi pemimpin bangsa mereka di masa akan datang yang benar-benar memahami idea,nilai dan etika yahudi.

Kebanyakan ahli facebook yang beragama ISLAM dan bersemangat memperjuangkan islam menggunakan facebook seperti Kumpulan Cyber Jihad yang diketuai oleh Muhammad Jibriel atau lebih dikenali sebagai Prince of Jihad telah diband dan akaun mereka ditutup.Ini jelas membuktikan semangat yahudi yang terlalu tinggi dalam diri pemilik facebook ini kerana terdapat beberapa ahli facebook seperti Joel Leyden yang selalu menyemarakkan semangat tentera israel semasa serangan ke atas ghaza menggunakan facebook dibiarkan begitu sahaja.

Bagaimana facebook mendapat untung?setiap klik yang kita buat ke atas iklan di dalam facebook menyumbang sebanyak $0.50..andai kata kita 1000 pemuda pemudi ISLAM yang klik pada iklan di face dalam masa sejam, keuntungannya ialah $500.. dan bayangkan berapa banyak wang yang anda sumbangkan kepada Zuckerberg dan pertubuhan AEPi nya yang seterusnya disalurkan kepada negara bangsat itu untuk membiayai peperangan di ghaza..Sungguh malang kalau yang menyumbang itu adalah kita..pemuda pemudi ISLAM yang sedang menjadi cercaan negara bangsat itu..

8 comments:

zaiMi said...

dh lm dgr bnda ni tp tu la.. pengguna facebook makin ari makin bertambah..

Harizzamzuri said...

salam.. kauuuu.. da copy paste artikel org, sila bg kredit yer. tq. jgn senang2 je cilok. heheheh :)

gummybear said...

zaimi :

mungkin diorang tak tau lagi..
xpelah, sama2 la kita sebarkan benda ni.. :)

gummybear said...

hariz :

sapa copy artikel ko..
aku ambik kat internet ek..
tlg sikit..hu3 :p

Harizzamzuri said...

memang la bukan artikel aku. tapi, bila da copy dari website lain, bg la kredit. jgn senang2 je copy,. bgtau sumber dari mana... ada paham yanauuuu?

gummybear said...

hariz..

owh..phm2...
lain kali ckp biar terang..
aku manela fhm kredit2 ni...
he3..sory...

Penakumenulis said...

Huh..ko ni yanah...kredit tu pun ko x fhm2..adush...

Duan said...

mmm, berminat gak pasal facebook ni...
cube bace pulak apa yg dah sy pasal facebook ni...

Facebook Oh Facebook