Sunday, October 25, 2009

DOA AYAT PENGGERAK

salah seorg member group email remaja masjid telah memberi satu mesej...

mesejnye berbunyi...
salam semua...
saya da masalah...
saya minta kalian boleh membantu...
begini ceritanya...
sy telah bermimpi hantu di mana
kali pertama saya mimpi sejak 5 sem sy study di sini
masa mimpi tu sy terjaga..,then sy tdo balik
then mimpi tu bersambung plak...
saya terus terjaga...
saya amik wuduk n wat solat sunat taubat n hajat....
sejak mimpi tu tdo sy menjadi tidak lena
sy tdo awal...
di siang hari sy xdpt tdo even sy paksa diri untuk tdo mlm..
bla mlm sy tdo kerap terjaga...tdo sy dah xlena lg...
keadaan ni menyebabkan sy xde mood nak study...sy xwat revision lg
oadahal final exam tgl seminggu jea lg...
pa yg patut sy lakukan...sy xnak perkara ini menjejaskan study sy...
sy dah xtau nak wat aper lg...
ble xde mood nk study...agak susah buat saya...even sy paksa diri untuk study....
sy xblh nak cam ni...
pa cadangan kalian..
supaya mood study sy kembali...
tdo sy seperti tdo bayi2 yg baru lahir...
nasihat dari kalian semua...
amat saya perlukan...
sekian,...


sila baca artikel ini, dan amalkan doa ini untuk mengelakan diri daripadanya.






DOA YANG SANGAT WAJAR DIAMALKAN DI ZAMAN INI (AYAT PENGERAK)

Oleh: Ismail bin Abu Bakar

Ada satu doa yang pendek tetapi sangat besar manfaatnya sekiranya diamalkan dalam kehidupan seharian kita. Doa yang dimaksudkan seperti sabda Rasulullah s.a.w. seperti berikut;


Rasulullah s.a.w. mengajarkan kepada umatnya satu doa yang jika dibaca tiga kali di waktu pagi dan tiga kali di waktu petang maka akan terhindarlah kepada yang membacanya daripada segala kemudaratan disepanjang hari tersebut.


Doa daripada hadis di atas adalah seperti berikut;


No comments: