Tuesday, October 13, 2009

PISAU..GARFU...DAN TANGAN KIRI....

SALAM..

Hari tu aku pergi makan fast food dekat Mid Valley..aku tengok adalah beberapa hamba Allah ni makan guna pisau dan garfu. aku duk la perhatikan diorang makan. Tiba-tiba aku terperasan sesuatu yang selama ini langsung aku memang tak perasan. apa yang aku tengok rupa-rupanya bila makan guna pisau dan garfu, kita akan menyuap makanan kita menggunakan tangan kiri dan memotong makanan guna tangan kanan.. setahu aku kita perlu menyuap makanan kita dengan menggunakan tangan kanan kan? ini kah protokol Barat yang perlu kita ikut?? menyuap makanan dengan tangan kiri. cuba bayangkan tangan kiri tu la yang kita gunakan untuk mencuci "tut" kita lepas tu kita gunakan tuk menyuap makanan..hinanya..korang fikirlah sendiri ek..

p/s : tak tau lah kalo ada yg gunakan tangan kanan tuk cuci "tut" sendiri..hu3

4 comments:

zaiMi said...

sebab tu aku pgg garfu kt tgn kanan dan pisau kt tgn kiri.. lntk la xikut protokol pn.. hehe

Penakumenulis said...

amboi...mcm ustazah lah..cikgu yanah ni....heheheheh...

gummybear said...

zaimi :

bagus2..
boleh jadi amalan ni.. he3

gummybear said...

ilyah :

hehehe..
akibat jelajah blog org, so dpt mcm2 ilham... :)